Wpływ fotowoltaiki na postrzeganie marki

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

            Bycie Eko to dzisiaj już nie tylko atrybut jednostek. Coraz więcej firm dołącza do drużyny grających w zielone. Dzieje się tak za sprawą pozytywnej narracji, jaką budują konsumenci wobec tych, którym dobro środowiska przyświeca w planowaniu strategii rozwoju firmy. Troska o to, co naturalne stała się obecnie wartością samą w sobie i wywiera niebagatelny wpływ na społeczny odbiór przedsiębiorstw w Polsce i na świecie.

Liczby nie kłamią

            Instytut Gallupa przeprowadził badanie, w którym 94% respondentów zadeklarowało, że chętniej skorzystają z usług lub produktów firmy dbającej o środowisko. Zeszłoroczne badanie przeprowadzone w Polsce przez Quality Watch dowiodło natomiast, że 82% spośród ankietowanych zdaje sobie sprawę z problemów ekologicznych, a 86% dostrzega zmiany klimatyczne związane z postępującym kryzysem.

Fotowoltaika? Punkt dla Ciebie!

            Montaż paneli fotowoltaicznych w siedzibie firmy i ograniczenie tym samym zużycia wysokoemisyjnego prądu wytwarzanego w elektrowniach węglowych to najprostsza metoda, by pozytywnie wpłynąć na wizerunek firmy i jednocześnie nie nadwyrężać zbytnio jej budżetu. Opinia marki, która wspiera ekologiczne rozwiązania może mieć znaczący wpływ na budowanie zaufania i późniejsze zrzeszenie sobie grona wiernych użytkowników bądź klientów, którzy polecą innym Twoją usługę. Z tego powodu już od samego początku warto budować pozycję na rynku w oparciu o przyrodniczą równowagę i przyjazne środowisku rozwiązania technologiczne. Inwestycja w fotwoltaikę to jasny sygnał dla konsumentów, jak ważną rolę w Twoim biznesie odgrywają odnawialne źródła energii i zmniejszenie negatywnego wpływu działalności człowieka na ekosystem.

Porównuj się z najlepszymi, zarabiaj jak oni

            Apple, Google, Amazon, Facebook – amerykańscy giganci rynku technologicznego już od dawna są również największymi konsumentami zielonej energii. Większość korporacji stale usiłuje ograniczyć negatywny wpływ człowieka  na środowisko, a ich działania skupiają się wokół ograniczenia produkcji plastiku i zbudowania infrastruktury służącej recyklingowi odpadów. Co należy bezwzględnie podkreślić – działania proekologiczne mają na celu nie tylko względy wizerunkowe. To się po prostu opłaca! Wdrożenie energii OZE i recyklingu w procesy produkcyjne pozwala na znaczące obniżenie kosztów. Szczególnie fotowolaika pozwala istotnie zmniejszyć ceny energii wykorzystywanej do produkcji, co niweluje koszty przedsiębiorstwa nawet o kilkadziesiąt procent w skali roku i pozwala maksymalizować zyski przy jednoczesnej stabilizacji ceny.

Dopłaty do fotowoltaiki – opcja również dla firm

            „Energia Plus” to jedna z ostatnich akcji, które dają sposobność firmom, by zmniejszyć wkład finansowy we własną fotwoltaikę. Program umożliwia odzyskanie do 85% kosztów w przypadku pożyczki i 50% w przypadku dotacji. Zgłoszenia będą przyjmowane do końca grudnia 2021 r. lub do wyczerpania zapasu środków przeznaczonych na ten cel. Dodatkowe możliwości zewnętrznego finansowania dają niekiedy regionalne programy z Wojewódzkich Funduszy Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej oraz kredyt udzielany przedsiębiorcom przez Bank Gospodarstwa Krajowego z gwarancją Biznesmax.

Pluralizm korzyści

            Inwestycja w fotowoltaikę, to nie tylko zabieg wizerunkowy, czy sposób na oszczędzanie. Zarówno w przypadku małych działalności, jak i rynkowych potentatów, pozwala ona na niezależność energetyczną, co buduje odporność na zmiany cen prądu, ale też minimalizuje ryzyko przestoju w wyniku awarii sieci energetycznej. Dodatkowo inwestycja w słoneczną energię wpisuje bezpośrednio w nurt CSR.

            CSR (ang. Corporate Social Responsibilty), czyli społeczna odpowiedzialność biznesu, to szumna nazwa dla koncepcji, według której przedsiębiorstwa na etapie planowania strategii rozwoju uwzględniają interes społeczny i ochronę środowiska naturalnego oraz relacje z różnymi interesariuszami. Zgodnie z ideą CSR, bycie odpowiedzialnym przedsiębiorcą to nie tylko spełnianie minimum wymogów formalno-prawnych, ale również wychodzenie naprzeciw ekologicznym innowacjom i zwiększona inwestycja w zasoby ludzkie. Badania przeprowadzone w 2020 r. jednoznacznie wskazują na zależność między wprowadzeniem CSR, a zwiększaniem liczby lojalnych klientów marek, dlatego naszym zdaniem jest to rozwiązanie nie tylko dla dużych przedsiębiorców, ale również dla tych małych, u progu kariery i budujących dopiero świadomość swojej marki.

            Dziś ochrona środowiska odgrywa tak istotną rolę w codziennym życiu, że nieuchronne staje się wyeliminowanie z rynku tych konkurentów, którzy nie wpiszą się w trend nowoczesnej stabilnej marki, budzącej zaufanie wobec swojego odpowiedzialnego podejścia jako producenta.

ecoABM

ecoABM

Wykonywanie instalacji fotowoltaicznych Białystok – hurtownia fotowoltaiczna Podlasie. Działamy od 1992 roku.

Komentarze